Informatie lidmaatschap

Hardlopen ‘op eigen houtje’ ?

De laatste jaren mag de loopsport zich verheugen in een grote populariteit. Voor mensen die graag willen bewegen, maar die niets zien in de verplichtingen van een teamsport vormt het hardlopen een aantrekkelijk alternatief.
Toch zien we in de praktijk veel lopers na enthousiast voor zichzelf te zijn begonnen al snel weer de moed opgeven. Door gebrek aan een goede trainingsmethode en een verkeerde looptechniek vorderen de prestaties nauwelijks en hebben velen na korte tijd last van de meest uiteenlopende blessures.
Bij SV Friesland worden zowel beginnende als gevorderde lopers onder deskundige leiding vertrouwd gemaakt met zaken als looptechniek, trainingsintensiteit en trainingsvormen, waardoor ook het rendement van de training en het plezier in de trainingen zullen toenemen. Voor veel lopers en loopsters die in Friesland op eigen houtje met de loopsport bezig zijn vormt deze introductie wellicht een aanleiding om eens vrijblijvend een kijkje te gaan nemen bij de looptraining van SV Friesland op de atletiekbaan in Leeuwarden.

Wat kunt u bij SV Friesland verwachten?

Atletiekvereniging SV Friesland is een bij de Atletiekunie aangesloten vereniging. Het gaat bij SV Friesland uitsluitend om lopen en dan met name de middellange en de lange afstand (van 5 km tot aan de marathon). SV Friesland houdt zich niet bezig met nummers zoals speerwerpen, verspringen of kogelstoten, maar uitsluitend met de wegatletiek.

Hoewel lopen een individuele sport is, probeert SV Friesland een gezellige, sportieve teamspirit te kweken. Door regelmatig prestatielopen en wedstrijden te organiseren komen SV Frieslandleden elkaar regelmatig tegen bij het uitoefenen van hun sportieve hobby en kun je bij SV Friesland je sociale (loop) contacten uitbreiden.

Wie kunnen bij SV Friesland terecht?

Al vele jaren verzorgt SV Friesland trainingen voor recreanten en wedstrijdlopers. De meer gevorderde loper/loopster zal zich prima thuis voelen in de wedstrijdgroep. Voor enthousiaste beginners is een gezellige trainingsgroep voor recreanten.

Wedstrijdleden krijgen een Atletiekunie-licentie waarmee ze deel kunnen nemen aan officiële wedstrijden, zoals de Rotterdam Marathon, halve marathon van Egmond, 4 Mijl van Groningen, Terschelling Marathon (Berenloop), Dam tot Damloop, Nationale Kampioenschappen etc. etc. De wedstrijdatleten worden ingedeeld in categorieën:

• Mannen Senioren
  • Mannen Masters ( 40 tot 50 jaar) M40
  • Mannen Masters ( 50 tot 60 jaar) M50
  • Mannen Masters ( 60 en Ouder) M60
  • Vrouwen Senioren
  • Vrouwen Masters (35 tot 45 jaar) V35
  • Vrouwen Masters (45 tot 55 jaar) V45
  • Vrouwen Masters (55 en Ouder) V55

Bij wedstrijden krijgen de eerste wedstrijdatleten van elke leeftijdscategorie  geldprijzen of prijzen in natura. Wedstrijdatleten starten ook altijd vooraan.

Recreanten kunnen uiteraard ook meedoen aan alle grote loopevenementen. De uitslagen van recreanten worden ook altijd bijgehouden en gepubliceerd. Recreanten doen alleen niet mee voor de prijzen.

Looptrainingen

De looptrainingen voor de wedstrijdgroep en de recreanten worden maandagavond en woensdagavond gegeven op de atletiekbaan in Leeuwarden door drie ervaren en/of gediplomeerde trainers. Zie voor meer informatie onder Training

Wat biedt een lidmaatschap van SV Friesland nog meer…

Zes keer per jaar verschijnt De Trimbode, het verenigingsblad vol informatie, met de meest actuele hardloopkalender, uitslagen, verslagen, etc. Meer dan 400 leden ontvangen deze gratis, meerdere leden op hetzelfde adres krijgen geen extra clubblad maar korting op hun contributie.

Leden en gastleden mogen deelnemen aan de Clubcompetitie bestaande uit een aantal loopevenementen waarbij prijzen beschikbaar zijn voor de winnaars  per categorie van het eindklassement.

Kosten lidmaatschap SV Friesland

Klik hier voor de actuele contributiebedragen